Meny

Tack för responsen på vår kundundersökning!

Under februari genomförde vi på Eko­­lådan en kundundersökning. Frågorna gick ut via mejl till prenumeranter av vårt veckobrev i digital form, samt till dem av er som valt att få kommande veckas lådinnehåll ­mejlat till er. Vi är överväldigade över den fina responsen! Både i form av beröm och uppmuntrande tillrop, och av konstruktiv kritik.

I samband med enkäten fick de som ville också delta i en tävling. För att vinna en av tre delikatess­kassar sökte vi svaret på en enkel fråga samt en kort beskrivning av vad det bästa med Eko­lådan är. De flesta svarade rätt på frågan om när Ekolådan grun­­dades; år 2003. Och vi fick mängder av fina motiveringar. Det var roligt att se att så många genom oss kommer i kontakt med grönsaker de inte tidigare provat. Många uppskattar också hem­leve­ran­serna, för alltifrån att det är praktiskt, till känslan av julafton när en ny låda dyker upp. Den bakom­liggande tanken med Ekolådan, om att kunna äta hälso­samt, få veta var maten ­kommer ifrån och att den ­produceras på ett schysst vis, upp­skattades också.

Stort tack till alla er som deltog i undersökningen! Era svar hjälper oss att kunna förbättra och utveckla ­Eko­lådan i såväl stort som smått.

De tre vinnande motiveringarna lyder:
”Sen vi började med Ekolådan har vi provat grönsaker vi inte ens visste vad de hette, lärt oss alla möjliga saker om allt från takodlingar till hur bin påverkas av bekämpningsmedel. Vi har m a o ­blivit nyttigare i kroppen o klokare i knoppen. Tack!”
”Tryggheten att alltid veta att man handlat rätt.”
”Ekolådan är som en present varje vecka, då och då med en och annan utmaning – någon bångstyrig grönsak man inte trodde sig gilla.”