Meny

Så fungerar det

Det är enkelt att beställa Ekolådan hem. Här hittar du allt du behöver veta om hur det går till.

Beställning

A. Gå in i under fliken “Privat” eller tryck på den gröna rutan med texten “Beställ en låda”på startsidan. Börja med att välja vilken låda du vill ha genom att lägga den i varukorgen. Du kan hela tiden se din beställning i ”Varukorgen” uppe i högra hörnet.

B. Kanske vill du också ha några tilläggsvaror? Klicka då på ”Tilläggsvaror” och välj det du önskar. Observera att en leverans inte kan bestå av endast tilläggsvaror.

C. När du är färdig tittar du igenom din beställning i ”Varukorgen”. För att kunna gå vidare måste du skapa ett konto. Tryck på länken “skapa ett konto” och skriv först in ditt postnummer i rutan för att se om vi levererar Ekolådan i ditt område. Fyll sedan i övrig information i formuläret samt registrera ett kontokort från vilket betalningen ska dras två arbetsdagar efter leverans. Bekräftelse och användar-id skickas till den angivna e-postadressen.

D. I “Varukorgen” kan du välja antal varor, hur ofta, och vilken vecka lådan och tilläggsvarorna ska komma. Du kan fortfarande lägga till varor och ta bort något om du ångrat dig. Glöm inte att klicka på ”Spara” när du är färdig.

E. Så är det dags för den slutgiltiga bekräftelsen. Tryck på den gröna rutan med texten “Bekräfta din beställning” när beställningen är som du önskar. Under “Leveransöversikt” ser du din beställning vecka för vecka.

Priser

Priserna som anges på hemsidan är inklusive moms och frakt. De priser som står vid beställningstillfället gäller. Undantaget är priser på tilläggssortimentets färska grönsaker och frukter som beställs löpande. De justeras varje vecka utifrån gällande inköpspris.

Mängdrabatt

Beställer du fler än en låda per leverans får du en rabatt på 35 kronor per extra låda.

Leverans

När du registrerar dig får du information om vilken veckodag vi levererar i ditt område. Våra chaufförer kommer någon gång mellan klockan 7 och 18. Om du inte är hemma när vi kommer ställer vi varorna utanför din dörr eller på den plats du angett.

Dagen före leverans (två dagar före våra fjärrleveranser) skickar vi ett mejl med en specifikation på vad vi kommer att leverera.

Lådan återanvänder vi. Ställ den utanför dörren nästa gång vi kommer, så hämtar vi upp den då. (Gäller inte grupper med fjärrleverans.)

Om du bor i villa eller radhus rekommenderar vi att du beställer vår frigolitlåda. Den håller både kyla och värme borta i ett par timmar. Frigolitlådan kostar 130 kronor. Du hittar den under “Tilläggsvaror”.

Betalning

Betalningen för lådan dras automatiskt från det kort som du anger, två arbetsdagar efter leverans. Samtidigt skickar vi en betalningsbekräftelse till den angivna e-postadressen.

Ändra i beställningen

Du kan göra ändringar och tillägg till din beställning fram till och med söndag klockan 24.00 veckan före din nästa leverans. Därefter kan ändringar endast göras i undantagsfall och då genom att du kontaktar oss via mejl eller på våra telefontider.

Uppehåll eller avslut

Gå in under fliken “Min sida” uppe till höger och sedan under “Uppehåll”. Där kan du välja om du vill göra ett tillfälligt uppehåll (enstaka veckor) eller uppehåll tillsvidare, eller avsluta ditt konto. Ändringarna kan göras fram till och med söndag klockan 24.00 veckan före önskat uppehåll eller avslut.

Säkerhet

Ekolådan garanterar säkerheten på hemsidan. Dina uppgifter och kortnummer är skyddade.