Meny

Leveransvillkor

1. Registrering

I samband med din första beställning registrerar du ditt namn, postadress, e-postadress samt eventuell portkod eller annan leveransinformation. Dessutom registrerar du det bankkort som du vill att betalningen ska dras ifrån. Ändras dessa uppgifter är du skyldig att i god tid före nästa leverans meddela de nya uppgifterna till Ekolådan. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

2. Kunduppgifter

För att kunna handla hos oss måste samtliga fält på registreringssidan vara ifyllda. Var noga med att välja ett lösenord som inte lätt kan identifieras. Kontrollera gärna vid varje beställning att dina kunduppgifter fortfarande stämmer. Ekolådan använder uppgifter från kundregistret för egna marknadsföringsändamål, orderhantering, fakturering, information, distribution och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera. Vi garanterar dock att uppgifterna är konfidentiella och att de inte används av någon annan i marknadsföringssyfte.

3. Beställning

Varje gång du går in på vår hemsida loggar du in med det användarid du fick när du registrerade dig samt det lösenord du har valt. De produkter som du beställer hamnar i beställningsrutan till höger på hemsidan. Kontrollera noga och gör eventuella ändringar innan du loggar ut, så att uppgifterna i rutan stämmer med det du har beställt. En leveransbekräftelse skickas till din e-mailadress dagen före leverans. På hemsidan kan du se de leveranser du får de närmaste veckorna samt göra ändringar och tillägg till din beställning senast söndag kväll veckan före nästa leverans.

4. Pris

Priset på våra lådor är alltid inklusive moms och frakt. Mängdrabatt ges till de kunder som beställer fler än en låda per leverans och är för närvarande 35 kronor per extra låda.

5. Leveranser

När du registrerar dig får du också information om vilken veckodag vi levererar i ditt område. Vi förbehåller oss dock rätten att ändra leveransdag under prenumerationens gång. Våra chaufförer kommer någon gång mellan klockan 7 och 19. Om vi på grund av ofullständiga adressuppgifter, felaktig portkod, låst dörr till anvisat lämningsställe eller liknande, inte kan lämna din lådleverans, debiteras du en utkörningsavgift på 100 kr.

6. Betalning

Vi drar betalningen för din beställning dagen efter leverans. Se till så att det finns pengar på kontot den dagen samt kontrollera gärna att kortnummer och giltighetsdatum stämmer. Var vänlig och registrera om kortet om dina kortuppgifter ändras. När vi dragit betalningen får du en betalningsbekräftelse via e-mail. Har vi inte kunnat dra betalningen ber vi dig att snarast ta kontakt med oss.

7. Reklamationer

Vill du reklamera en vara så mejla oss; vi krediterar alltid om du har fått någon vara som inte varit bra i lådan.

8. Avsluta/Göra uppehåll i prenumeration

Vill du avsluta eller göra ett uppehåll i dina leveranser vill vi veta detta senast 5 dagar före nästa leverans. Avslut gör du enklast genom att gå in på sidan “Min prenumeration” och tryck på länken “Avsluta min prenumeration”. Uppehåll gör du på samma sida genom att trycka på länken “Leveransuppehåll”.